Kniha tieňov

19.04.2012 21:02

 

Čo to je

Kniha tieňov sa nazýva kniha alebo zošit, kam si mág zapisuje svoje nazbierané vedomosti, vlastné kúzla, obrady, rituály a vôbec všetko, čo potrebuje vedieť alebo čo by sa mu mohlo niekedy zísť. Je to istá stopa jeho cesty, ktorou sa v mágii vydáva, sú tam zaznamenané jeho kroky, všetko, čo považuje za dôležité a hlavne jeho vlastné poznatky. Sú to jeho osobné poznámky a je len na jeho rozhodnutí akou formou si ich bude viesť. Okrem iného je to najdôležitejšia pomôcka mága a preto, ak ešte svoju knihu nemáte, rozhodne by ste si ju mali založiť. Čoskoro každý pochopí jej dôležitosť.


Dôležitosť knihy tieňov

Ja osobne som veľmi podcenil jej dôležitosť, keď som sa nijako neponáhľal s jej založením, zabudol som mnoho z toho, čo som sa naučil, spoliehal som sa ale na to, že to mám všetko v počítači a histórii Skype, takže až ju konečne budem mať, nebude problém si to všetko zapísať, ale čo čert nechcel, dostal som taký vírus, že som musel preinštalovať Windows a zrazu som nemal nič, lebo som si nemal kam svoje súbory zálohovať. Síce sa dajú vedomosti znova nadobudnúť, ale je možné, že na niektoré veci si už nikdy nespomeniem.

Vzhľad knihy tieňov

Môže to byť akýkoľvek zošiť, v tvrdej či mäkkej väzbe, riadkovaný alebo čistý, karisblok, je to len na vás. Môžete si do nej kresliť, všakovako ju zdobiť a dekorovať, čo vám len napadne. Ja som si jednoducho kúpil riadkovanú A4 v tvrdej väzbe. Niektorí čarodejníci si v dnešnej dobe zakladajú "disk tieňov" (elektornická podoba knihy tieňov), čo mne príde strašne neosobné a značne nemagické. Okrem toho to nie je veľmi praktické napríklad v takých prípadoch, aký som popísal vyššie alebo ak sa rozhodnete ísť praktizovať mágiu niekam mimo domu, napríklad do prírody, brať celý počítač je nepraktické rovnako, ako si postup hľadať v mobile.
pozn. pripájame fotogalériu s našimi knihami tieňov

autor: Heimdall
úprava: Tabitha

Fotogaléria: Naše knihy tieňov

Komentáre: Kniha tieňov

kniha

Dátum: 27.08.2014 | Vložil: veneficus

Velmi pekní článok. Chcel by som sa opýtať ked pýšem do knihy stieňov tak vnášam do nej aj časť svojej energie?

veda a mágiasu naj

Dátum: 17.02.2014 | Vložil: mágia je super

môže mať kniha tieňov 40 listou

kniha tienov

Dátum: 10.02.2014 | Vložil: marek

velmi sa mi páči vaša stránka . máte praudu Kniha tieňov je velmi doležitá . a hlaune bi mala biť pekná pre autora .ja mám karisblok modrí

Pridať nový príspevok