Biela či čierna mágia?

21.04.2012 13:40

 

Premýšľala som nad formou nasledujúceho článku a rozhodla som sa, že použijem otázky, ktoré sa ma pýtate najčastejšie a postupne ich všetky rad radom zodpovedám. Keby ste mali nejaké ďalšie otázky ohľadom témy, ktoré nespomínam, môžete mi ich pripísať do komentárov, určite vám ich zodpoviem, pokiaľ to bude v mojich silách.


1. Aký je rozdiel medzi bielou a čiernou mágiou?

Mágia je vždy len jedna. Nemá podobu ani bielej, ani čiernej. Mágia je len obyčajný nástroj v rukách mága. Minule, keď mi jedna slečna tvrdila, že jej mágia zničila život a nechce s ňou mať nič spoločné, odpovedala som jej na to asi v takomto duchu: "Poviem ti jedno, mágia ti život určite nezničila lebo mágia je iba nástroj, rovnako, ako nôž. Nôž v rukách dobrej gazdinej čaruje na stôl chutné jedlá, ktoré sa nožom pripravujú, strúhajú a krájajú. Nôž v rukách vraha sa stáva vražedným nástrojom, ktorý veľmi ľahko dokáže nie len ublížiť na živote, dokonca aj život vziať. A povedzme si, je naozaj na vine nôž? Alebo človek, ktorý ho drží v ruke? Mágia je presne rovnakým nástrojom ako nôž, sama o sebe nie je ani dobrá ani zlá, záleží na tom, ako je využívaná v rukách mága a ak ti niekto zničil život, mohla si to byť jedine ty sama a to aj v prípade, že ti niekto veľmi, veľmi ublížil lebo ty si mu to predsa dovolila."
Mágia sa síce často označuje ako "biela mágia" a "čierna mágia", ale to označuje plynie z toho, na aké účely ju mág využíva, podobne, ako som to opísala s tým nožom. Mágia bez mága je len nástrojom, sama o sebe nie je ani biela ani čierna.


2. Pýtala som sa farára a on mi povedal, že každá mágia aj biela aj čierna je zlá a je dielom satana

Na vety podobného typu už časom začínam byť alergická. Samozrejme, že to povie každý farár a to z jedného prostého dôvodu, cirkev sa snaží udržať si všemožnými spôsobmi svoje ovečky pri sebe. Vďaka dnešnej slobode má totiž človek na výber mnoho náboženstiev a nemusí to byť práve kresťanstvo a napríklad aj v mágii existuje niekoľko náboženstiev. Jedným z nich je tzv. Wicca. Keby vám farár povedal, že robiť bielu mágiu je dobré a vznešené a máte v tom pokračovať, riskuje, že sa odvrátite od jeho cirkvi a on príde o nejaké tie peniažky pri ďalšom sčítaní obyvateľstva.

Ja osobne položím protiotázku: "Prečo sa pýtaš na mágiu farára, ktorý s ňou nikdy v živote nemal dočinenia a sám nevie, čo to je lebo ešte pred zistením to zavrhol ako satanovo dielo a jeho celý život sa točí okolo štúdia kresťanstva a biblie. Na mágiu sa pýtaj skúsených mágov, ktorí sa mágii venujú celý život. Keď budeš chcieť vedieť akú súčiastku potrebuješ do trakora, určite sa nepôjdeš opýtať mäsiara. On ti síce môže povedať, že určite to bude z bravčového karé, ale len z dôvodu aby predaj svoj tovar. Na to, aby sme dostali správnu odpoveď musíme položiť správnu otázku správnej osobe."


3. Je mágia na lásku čierna mágia?

Ak sa touto otázkou pýtate na to, či keď niekoho uhraniete, aby vás miloval je zlé, v tom prípade je moja odpoveď áno. Pomocou mágie toho človeka prinútite proti jeho vôli, aby vás miloval, nie je to jeho rozhodnutie, jeho presvedčenie a jeho úprimné city, je to len klamstvo a navyše zahrávate sa s ním- Zákon trojnosti v takom prípade určite na seba nenechá dlho čakať.


autor: Tabitha

Komentáre: Biela či čierna mágia?

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok